Opti3 Omega-3 EPA & DHAWe accept Visa  We accept Mastercard  We accept Maestro  We accept American Express  You can pay via Direct Debit  We support PayPal payments  Moneyback guarantee if you are not happy with Opti3 Fish Free Friday Sea First Foundation
Opti3 Vegan Omega-3 EPA & DHA

 Home   Buy Now   About Opti3   Benefits   Mums   FAQs   Reviews   Wholesale
TwitterFacebookBenefits of Omega-3

There are many reported benefits of Omega-3 and new research continues to be published with links to a wide range of ailments and diseases.
The only negatives associated with Omega-3 relate to fish, the most common source of Omega-3 in our diets. Fish may contain toxins and contaminants hence experts placing restrictions on the recommended weekly intake. Here are some of the reported benefits of Omega-3, and useful references:

Omega-3 promotes Heart Health
Studies have shown a direct link between heart health and a high intake of Omega-3. Omega-3 fatty acids can reduce high blood pressure, thus reducing the risk of heart disease.
>> Article from the American Journal of Clinical Nutrition discussing Omega-3 and heart health.


Omega-3 is beneficial during pregnancy and breast feeding
The body has an increased demand for Omega-3 during pregnancy and breast feeing. Development of Baby's brain, eyes and central nervous system are directly benefited by having a higher intake of Omega-3 during pregnancy and lactation.
>> Article on EU recommendations for Omega-3 and pregnancy

Omega-3 can help to alleviate the symptoms of Arthritis
Numerous studies discuss the role of Omega-3 in alleviating the symptoms of rheumatoid arthritis, reducing joint tenderness and stiffness. Some studies also suggest Omega-3 may benefit individuals with other inflammatory disorders, including osteoarthritis.
>> Article from the Arthritis Research Campaign website
Opti3 Vegan Omega-3 EPA & DHAOpti3 Omega-3 EPA & DHA
60 Vegetarian Capsules

Buy Opti3 Now
 
Omega-3 improves brain function and boosts children's concentration levels
It is widely reported that Omega-3 deficiency is associated with learning and cognitive disorders. Studies by the University of Maryland Medical Centre (UMMC), found significant improvements in reading, spelling and behaviour in children suffering with ADHD, over the a 3 month treatment period with Omega-3.
>> BBC article on Omega-3 and alertness  

Omega-3 may help lower Cholesterol
Studies have shown that Individuals who consume large amounts omega-3 tend to have increased high density lipoprotein (HDL - good) cholesterol levels, and decreased negative triglyceride material that circulates in their bloodstream. Research suggests Omega-3 can lower low density lipoprotein LDL (bad) cholesterol and triglyceride levels.
>> Daily Mail article discussing Omega-3 and cholesterol

Other reported benefits (click for articles)
Diabetes                    Depression & Bipolar disorder
Weight loss               Asthma
Bowel diseases        Macular degeneration

Please note: we do not make any medical claims about Opti3.

A pure alternative to fish oil
Listen to how Opti3 offers EPA & DHA without safety or sustainability concerns

Live Online Support
Ask us a question or just stop by for a chat!
LiveZilla Live Help

Also available:
Vitashine Vegan Vitamin D3

Vitashine Vegan Vitamin D3Vitashine is available in 5000IU capsule and 1000IU spray formats. Registered with the Vegan Society.
Visit www.vitashine-d3.com

Twitter